Yasal cayma hakkı kaç gün?
Tüketicinin bunlar dışında tahsil ettiği diğer ücretler, tüketicinin anapara ve tahakkuk eden faizi alacaklıya geri ödediği tarihten itibaren yedi gün içinde tüketiciye iade edilir. Tüketicilere ilk defa tüketici kredi sözleşmeleri için 14 gün içinde cayma hakkı tanınır.
14 gün içinde cayma hakkı nasıl kullanılır?
Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz tutarı 14 gün içinde size iade etmekle yükümlüdür. Satıcıya cayma hakkınızı bildirdikten sonra ürünü on dört gün içinde iade etmelisiniz. Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz tutarı 14 gün içinde size iade etmekle yükümlüdür.
Tüketici aldığı ürünü kaç günde iade edebilir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
14 gün içinde cayma hakkı kalktı mı?
Elektronik ürünlerde, online alışverişlerde 14 günlük cayma hakkı geçerli değildir. Tüketici, telefon ve bilgisayar gibi ürünlerin ambalajını açmasa bile ürünü iade edemez. Diğer tüm ürünlerde, ürün arızalı olmadığı sürece iade kargo ücretini tüketici karşılar. İşte tüm detaylar…
Müşterinin cayma hakkı nedir?
Cayma hakkı, Tüketici Hakları Koruma Kanunu ile sınırları belirlenmiş bir haktır. Tüketicilerin yararlandığı haklardan biridir. Cayma hakkı nedir dediğimizde, tüketicilerin satın aldıkları ürünü herhangi bir koşul belirtmeden 14 gün içinde iade edebilmeleri anlamına gelir.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Satıcı ürünü iptal edebilir mi?
Evet, satıcılar isterlerse siparişlerini iptal edebilirler.
Çayma hakkımı nasıl kullanırım?
Tüketici, cayma hakkını satıcıya, tedarikçiye veya aracı hizmet sağlayıcıya karşı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla kullanmalıdır. Cayma hakkı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla, yani SMS, e-posta, internet, CD, DVD, hafıza kartı gibi araç veya medya aracılığıyla kullanılabilir.
İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?
Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.
Hangi ürünlerde cayma hakkı kullanılamaz?
Cayma hakkı kullanılamayacak ürünler; niteliği itibariyle iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler, kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Kutusu açılan ürün iade edilir mi?
Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.
14 günlük iade süresi nasıl hesaplanır?
Satıcı ise, tüketicinin cayma bildirimini aldığını teyit etmek ve ürünün bedelini, tüketicinin satın alma sırasında kullandığı ödeme aracına göre ve herhangi bir kesinti yapmadan, talep tarihinden itibaren 14 gün içinde derhal iade etmekle yükümlüdür.
Cayma hakkı süresi kaç gün?
Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Satın alma “mal” içinse, süre malın teslimi ile başlar; satın alma “hizmet” içinse, hizmet sözleşmesinin akdedilmesi ile başlar.
14 günden sonra iade olur mu?
Mesafeli Satış Yönetmeliği’nin 12(1) maddesine göre tüketici, cayma hakkını kullandığına dair bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde tüm bedelleri iade etmekle yükümlüdür. 14 günden uzun süren iade talepleri işleme alınamaz.
Hangi durumlarda cayma bedeli ödenmez?
İnternet hızının düşük olması gibi sebeplerden dolayı internetin beklenen verimi sağlamadığı durumlarda Tüketiciyi Koruma Kanunu uyarınca iptal bedeli ödemeden aboneliklerinizi iptal ettirebilirsiniz.
Taahhüt cayma hakkı kaç gün?
Bu düzenlemeler tüketicilere 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı tanımaktadır. 14 günlük cayma süresi, tüketicinin veya onun belirlediği üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün, diğer durumlarda ise sözleşmenin kurulduğu gün başlar.
14 günden sonra iade olur mu?
Mesafeli Satış Yönetmeliği’nin 12(1) maddesine göre tüketici, cayma hakkını kullandığına dair bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde tüm bedelleri iade etmekle yükümlüdür. 14 günden uzun süren iade talepleri işleme alınamaz.
Her sözleşmede cayma hakkı var mı?
Ayrıca tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar geçen sürede her zaman cayma hakkını kullanabilir.
Satıcı ürünü iptal edebilir mi?
Evet, satıcılar isterlerse siparişlerini iptal edebilirler.